SECOND OPINION

SECOND OPINION – חוות דעת שנייה יכולה להציל חיים

אתם עומדים לקבל החלטה רפואית? מתכוננים לניתוח או לטיפול רפואי ולא בטוחים? אתם זקוקים לחוות דעת שנייה  . SECOND OPINION – אבחנה נוספת של רופא מומחה יכולה לאשר את האבחנה הראשונה ולהעניק לכם ביטחון בדרך הטיפולית שבה בחרתם, או לחלופין להציע חלופה טיפולית (שונה מהפרוטוקול הטיפולי המוצע).

אל לכם לחשוש מתגובת הרופא בבואכם לפנות לחוות דעה שנייה. זו זכותו הבסיסית ואפילו חובתו של כל מטופל לבקש חוות דעת שנייה. יש אף רופאים שיציעו לכם  מיוזמתם לפנות לעוד רופא ולקבל עוד חוות דעת!

חשוב לדעת: קופות החולים משתתפות בחלק מההוצאות הכרוכות בחוות דעת רפואית נוספת.

ידע הוא כוח

התנאי לבחירת הדרך הטיפולית הוא ידע. למצבים רפואיים שונים יש גישות טיפוליות שונות. וכשאתם מתייעצים עם רופאים חשוב שכל המידע על מצבכם הרפואי – תוצאות הבדיקות והאבחנות יהיו בידיכם.

המידע המשותף לכל הרופאים יהיה הבסיס להשוואה בין ההצעות הטיפוליות שיעמדו בפניכם בד בבד עם מערכת היחסים שתבנו עם הרופא והאמון שתרחשו לו.

בסוף תהליך ההתייעצויות, כשכל האפשרויות הרפואיות יהיו פרוסות לפניכם –  יהיה בידיכם כל המידע הדרוש

לקבלת ההחלטה המושכלת והנכונה ביותר בשבילכם.

באילו מצבים כדאי לבקש SECOND OPINION?

יש כמה מצבים המחייבים חוות דעת שנייה:

  1. כאשר קיבלתם אבחנה של מחלה קשה ויש מקום לבירור רפואי נוסף.
  2. אם ידוע לכם שלמצבכם הרפואי יש דרכי טיפול אחרות או גישות טיפוליות מגוונות שלא הוצעו לכם.
  3. במצבים רפואיים שבהם תוצאות הבדיקות אינן חד משמעיות – רופא אחר אולי יציע בדיקות נוספות שיכולות להבהיר את התמונה.
  4. אם אתם מתלבטים לגבי הגישה הטיפולית שמציע לכם הרופא הראשון.

איך נדע למי לפנות?

חשוב לקבל חוות דעת שנייה מרופא מומחה ממוסד רפואי אחר. זאת מאחר שמוסדות שונים ורופאים שונים נוקטים גישות טיפוליות שונות. זה יאפשר לכם כמטופלים להיחשף לגישה רפואית חדשה או אחרת או לקבל חיזוק ואישור לאבחנה הרפואית הראשונה (הפרוטוקול והטיפול שקיבלתם מהרופא הראשון).

רופאי הדסה מדיקל נחשבים למומחים מובילים בתחומם ונושאים עימם ידע רפואי עצום שנרכש בלימודים ובהשתלמויות מקצועיות, וניסיון רב שנבנה במשך שנים במוסדות הרפואיים של הדסה, שהם שם דבר למצוינות ברפואה בארץ ובעולם.

מה חשוב לשאול?

אם פניתם לרופא מומחה כדאי שתצטיידו ברשימת השאלות הנכונות, כדי למקסם את הפגישה ולקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו. הנה השאלות העיקריות:

  1. מה דעתך על האבחנה הראשונה?
  2. האם ישנן עוד בדיקות שמומלץ לעשות?
  3. האם יש עוד טיפולים המתאימים למצבי הרפואי?
  4. מהן ההשלכות הרפואיות של כל טיפול?
  5. מהן האפשרויות העומדות בפני ברפואה הציבורית וברפואה הפרטית, וברפואה בחו"ל?

זה הזמן לקבל אחריות מלאה על בריאותכם. היו מעורבים בכל אחד משלבי הטיפול בכם, וזכרו שזוהי זכותכם לפנות לחוות דעת שנייה ולעתים זה אף הכרח! חוות דעת שנייה יכולה לשנות את פני הדברים ולהציל חיים!  התקשרו עוד היום ל-3811* ובואו לפגישה עם המומחים של הדסה קרוב אליכם.

 

 

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם