הדסה אופטימל

איך מחזירים לעור את הזוהר, הברק והלחות?

כל מה שחשוב לדעת על החידושים ברפואה אסתטית

כולנו היינו רוצים לשמור על מראה פנים צעיר ונטול קמטים לאורך זמן. אלא שעם ההתבגרות מתחיל תהליך הזדקנות, שמשפיע על העור שלנו וגורם לו להיראות נפול ו"עייף". הוא מאבד את הגמישות שלו ומשפיע על המראה הכללי שלנו השפעה דרמתית. הסיבה המרכזית לכך היא שעם השנים גופנו מייצר פחות ופחות קולגן – שהוא החלבון הנפוץ והחשוב ביותר בגופנו. יש לו תפקידים רבים, ובהם הגברת ייצור אנרגיה בתאים, שיקום שרירים ועוד, וככל שהשנים עוברות הגוף מייצר פחות ופחות קולגן. על כך נוספים גורמים כמו עישון, תזונה לא נכונה וחוסר בוויטמינים וברכיבים נוספים שהגוף זקוק להם.

אז איך מחזירים לעורנו את הזוהר, הברק והחיות?

הרפואה המודרנית שוקדת כל העת על פתרונות רפואיים-אסתטיים; לחיטוב ופיסול הגוף, ל"תיקון" פגעי הזמן, למילוי חוסרים שכבר לא מתמלאים באופן טבעי ע"י מערכות הגוף שנחלשות עם השנים.

בצד האתגר למצוא חומרים מותרים לשימוש, עומד אתגר נוסף: מציאת פתרונות לא פולשניים, שאינם מצריכים ניתוח ומאפשרים לטפל תוך כדי שגרת עבודה ופעילות רגילה.

איך מחזירים לעור את הזוהר, הברק והלחות?

הצערת עור הפנים והעלמת קמטים

החלק הנוכח ביותר בגופנו הוא הפנים. הצערת עור הפנים והתמודדות עם אתגרי הזקנה, מה שמוכר היום במינוח "אנטי אייג'ינג" – הוא אחד האתגרים המרכזיים של הרפואה האסתטית במאה ה-21.

בתחום זה יש חידושים מרתקים, וניכרת מגמה כללית של שדרוג הטכנולוגיות ושיטות הטיפול הקיימות באופן שהופך אותן למינימליות יותר וכרוכות בפחות ופחות פולשנות ופגיעה בעור ומשך החלמה קצר יותר. בין הטיפולים המוצעים כיום להצערת עור הפנים ולהעלמת קמטים אפשר למנות שימוש בלייזר, בגלי רדיו, פילינג עמוק, סרומים (תמציות חומר פעיל) למיניהם, הרמות ומתיחות וכמובן הכוכב של השנים האחרונות – ההזרקות.

מבין כל מה שמנינו לעיל – חומרי המילוי הם הפופולריים ביותר – זריקות בוטולינום טוקסין -או בשמו המוכר יותר: בוטוקס, וזריקות מילוי, לרוב על בסיס חומצה היאלורונית.

הבוטוקס הוא חומר שיתוק המתיישב בחיבור בין העצב לשריר, חוסם את העברת הגירוי החשמלי ביניהם, ובדרך זו מחליש את תנועת השריר. כשתנועת השריר מוחלשת, העור לא מתקמט עוד בעקבות תנועות ההבעה. על כן הוא מתאים לטיפול בקמטי הבעה הנוצרים במקומות שבהם השריר והעור צמודים זה לזה (בין הגבות, במצח, לצדי העיניים).

חומצה היאלורונית היא חומר מילוי טבעי שמוזרק כדי למלא קמטים ולהחזיר את הנפח שאבד בשל התבגרות העור. ברוב המקרים נהוג לשלב בין חומר השיתוק לחומרי המילוי כדי להשיג תוצאות טובות.

הטיפול בחומצה האילורונית משלים להזרקת בוטוקס לקמטים בין הגבות, לאלה שבזוויות העיניים ולקמטים האופקיים במצח.

אפקט מתמשך לטווח ארוך

מומלץ להתחיל עם ההזרקות בהדרגה ולא רק כטיפול חד-פעמי לפני אירוע חשוב. בדרך זו שומרים על מראה צעיר וטבעי שלא משתנה באופן דרמתי. יש להמשיך בטיפולי שימור בהתאם למצב העור ולהמלצת הרופא המטפל.

בטווח הקצר הזרקת בוטוקס מחזיקה מעמד שלושה חודשים בממוצע והזרקת חומצה היאלורונית מחזיקה מעמד כשנה. תוצאת הזרקת הבוטוקס מגיעה לשיאה אחרי שבועיים. השפעת החומצה ההיאלורונית, לעומת זאת, מיידית ונוטה להשתפר במהלך שמונת השבועות שלאחר ההזרקה.

מלבד היתרון של המראה הטבעי, להזרקות חומצה היאלורונית יש גם אפקט ארוך טווח בהפעלת התחדשות התאים הפיברובלסטיים – התאים שמייצרים סיבים אלסטיים וקולגן ומהווים מפתח למראה חלק ומתוח של העור. ככל שמזריקים פעמים רבות יותר, פוחת הצורך בהזרקות.

סימני הקמטים מופיעים בשלב הראשון ונעלמים עם ההבעה, כלומר מופיעים בעקבות התכווצות השריר, ונעלמים בעת ההרפיה. זה השלב הנכון ביותר להתחיל בטיפול. כשהקמטים עדיין דינמיים (מופיעים עם ההבעה ונעלמים) הטיפול בבוטוקס הוא האפקטיבי ביותר. וכשמתחילים מוקדם אפשר למנוע או לפחות לדחות מאוד את התפתחות הקמטים לשלב ״הסטטי״, שבו הקמטים נחרצים בפנים ללא קשר להבעה ולהפעלת השריר.

הזרקות אסתטיות יכולות להיראות פשוטות לביצוע, אבל הזרקה לתוך אחד העורקים עלולה לגרום לנזקים קשים עד כדי פגיעה בעצבים, עיוורון, עיוות הפנים ונמק. מקומות מסוכנים במיוחד להזרקה הם: זווית העין הפנימית, בין הגבות, מתחת לעיניים וצדי האף. בישראל מותר לכל רופא ולכל קוסמטיקאית להזריק חומרי מילוי, אבל רצוי תמיד לבחור לעשות טיפולים אסתטיים אצל מנתח פלסטי מומחה ברפואה אסתטית, משום שרק הוא מכיר היטב את האנטומיה של הפנים, את תופעות הלוואי ואת הסכנות, ורק הוא יכול לתת מענה במקרה של בעיה רפואית שמתעוררת בעקבות הטיפול, חלילה.

אסתטיקה

לבחור רק ברופאים מומחים לכירורגיה פלסטית אסתטית

הזרקת חומצה האילורונית היא פעולה רפואית זעיר-פולשנית, שבמהלכה מוחדרת החומצה מתחת לעור המטופל. על כן קבע המחוקק שרק רופאים מומחים לאסתטיקה רשאים להזריק את החומר.

על כן לפני שנכנסים לטיפול כזה חובה לוודא שהמטפל הוא רופא בעל רישיון לעסוק ברפואה, וכי הוא מומחה בכירורגיה פלסטית-אסתטית. זה יבטיח שהפרוצדורה נעשית בבקרה תוך כדי פיקוח ובתנאים סטריליים, וכי החומצה ההיאילורונית שבשימושו היא מותג מוכר ואיכותי בתחום הרפואה האסתטית. חומר לא איכותי או מזריק שאינו רופא, או רופא לא מיומן, עלולים לגרום להיווצרות גושים ולתגובות אלרגיות.

במרפאה האסתטית של "הדסה מדיקל" מבצעים את ההזרקות הרופאים לכירורגיה פלסטית של בית החולים הדסה. הרופא מלווה את המטופלת מתחילת התהליך ועד השלמתו, בייעוץ, הכוונה והמלצות לטיפול המתאים לפניה ולאורח חייה.

את המרפאה החדשה מנהל ד"ר יהונתן איליאמנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים הדסה, המתמחה בפלסטיקה של ראש/צוואר, לצדו פועלים במרפאה רופאים בכירים מהמחלקה לכירורגיה פלסטית של בית החולים הדסה: ד"ר נטע אדלר, רופאה בכירה במחלקה ומנהלת שירות שחזור שד ומיקרוכירורגיה; ד"ר תומר צור, רופא בכיר במחלקה ומומחה בכוויות וכירורגיה של היד, מנהל רפואי בבנק העור הארצי, ד"ר נועם ארמון, מנתח בכיר ומומחה בניתוחים פלסטיים בילדים, וד"ר דלית עמאר, רופאה בכירה ומרכזת תחום ניתוחים לעיצוב הסוף לאחר ירידה במשקל. המרפאה פועלת בפיקוחו של מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים הדסה עין כרם, הפרופ' אלכס מרגוליס.

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם