הדסה אופטימל

הסרטן שאפשר לנצח בבדיקה אחת

בדיקת קולונוסקופיה מומלצת לכל אדם מגיל 50, כחלק מבדיקות סקר כלליות. בניגוד לעשרות מחלות סרטן אחרות שקשה ומסובך לגלות בזמן, סרטן המעי הגס ניתן למניעה, ולכן הבדיקה מצילת חיים. אז למה אתם מחכים?

קולונוסקופיה היא בדיקה המבוצעת לצורך אבחון וטיפול במחלות של המעי הגס. בדיקת הקולונוסקופיה מאפשרת הסתכלות ישירה אל חלל המעי הגס, ומכאן שמה (קולון – מעי, סקופיה – מבט).
פרט לצפייה בתוככי המעי הגס, ניתן לבצע באמצעות בדיקת הקולונוסקופיה שורה של פעולות באזור, כמו צריבת פוליפים, נטילת דגימת רקמה (ביופסיה) והרחבת היצרויות. זהו אחד היתרונות הגדולים של הבדיקה, ההופך אותה מכלי אבחוני בלבד – לכלי טיפולי. את בדיקת הקולונוסקופיה מבצע רופא גסטרואנטרולוג (מומחה למחלות דרכי העיכול). החשיבות הגדולה של ביצוע קולונוסקופיה היא במניעת סרטן המעי הגס – המחלה הממארת השנייה בשכיחותה במערב ובמדינת ישראל (אחרי סרטן השד אצל נשים וסרטן הערמונית אצל גברים). מדי שנה מתגלים בארץ כ-3000 חולים חדשים במחלה, וכשליש מהמאובחנים נפטרים ממנה.

בניגוד לעשרות מחלות סרטן אחרות שקשה ומסובך לגלות בזמן, סרטן המעי הגס היא מחלה שאפשר למנוע באופן כמעט מוחלט, ומכאן החשיבות העצומה שיש לבדיקה – אבחון ומניעה.

המרפאה הגסטרואנטרולוגית בהדסה מדיקל מציעה בדיקות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס ולאבחון וטיפול במחלות שונות של דרכי העיכול העליונות והתחתונות. הבדיקות מתבצעות בתנאים של בית חולים פרטי, על כל המשתמע מכך. מנהל המרפאה, פרופ' ליאור כץ, הוא מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בבית החולים הדסה ומבצע את הבדיקות בעצמו.

רופא גסטרו פרטי - ד"ר כץ - הדסה מדיקל

פרופ' כץ, מדוע כדאי להיבדק בהדסה מדיקל ולא במסגרת קופות החולים?

פרופ' כץ: "מדובר בתנאים של בית חולים פרטי, על כל המשתמע מכך. אנחנו מקבלים את החולה לייעוץ ואבחון בהדסה מדיקל בירושלים (בדיקת הייעוץ בידי רופא ממומנת ע"י הביטוחים המשלימים של כל הקופות פרט לקופת חולים לאומית) ואת הבדיקה עצמה עושים בשלוחת הדסה בהרצליה פיתוח. יתרון נוסף הוא הזמינות – אם לאדם יש הפניה לבדיקה מרופא משפחה, אנחנו מוכנים ויכולים לזרז את התהליך ולקצר אותו ע"י ויתור על בדיקת הרופא בירושלים והפניה ישירה לבדיקת הגסטרוסקופיה או הקולונוסקופיה בהרצליה. מה שנקרא 'הפניה בגישה ישירה'. זה חוסך כסף ומקצר תהליכים. כמובן, במקרה שיש בעיה מאובחנת – כמו דימום, דם סמוי חיובי וכדומה – לא נעכב את המטופל בהמתנה אלא במועד הפנוי הראשון נקבל אותו ונטפל בו."

למי מומלץ לעשות בדיקות סקר של דרכי העיכול?

מומלץ לעשות בדיקות קולונוסקופיה למניעת סרטן המעי הגס לכל אדם מגיל 50. לבעלי סיפור משפחתי של המחלה מומלץ להיבדק מגיל 40.

מה ההבדל בין קולונוסקופיה רגילה לקולונוסקופיה וירטואלית ומה היתרונות של כל אחת מהבדיקות?

"היתרון של הבדיקה הווירטואלית הוא כמובן שאינה פולשנית, אבל חסרונה העיקרי שאם מגלים במהלכה פוליפ  – יש לחזור ולעשות קולונוסקופיה לא וירטואלית. מכיוון שההכנה לבדיקה – הן הרגילה והן הווירטואלית – היא אותה הכנה, הכוללת נטילת חומרים לריקון המעי במשך היממה שלפני הבדיקה – הרי לא חסכנו כלום כי המטופל יצטרך לעבור שוב את שלב ההכנה, שהוא לא נעים, אך הכרחי. קולונוסקופיה וירטואלית מתאימה לאנשים מבוגרים וחולים, למטופלים עם מחלות רקע משמעותיות או למי שחרדים מבדיקה פולשנית. בכל יתר המקרים – ההמלצה הגורפת היא לקולונוסקופיה רגילה."

בדיקת קולונסקופיה אצל רופא גסטרו פרטי בהדסה מדיקל

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם