הדסה אופטימל

כך תשמרו על גוף בריא גם בגיל מבוגר

התפתחות המחקר והרפואה מנבאת לנו חיים ארוכים בעתיד, אבל איכות החיים תלויה מאוד באורח החיים שלנו. עלינו להקפיד להיות "עם היד על הדופק" מול גורמי הסיכון, ולהקפיד להיבדק מעת לעת.

מגזין הבריאות הנחשב " "The Lancet" פרסם נתונים של מחקר עולמי חדש שמגלה: בשנת 2040 נחיה הרבה יותר. לפי המחקר תגדל תוחלת החיים בישראל לממוצע של ־84.4 שנים — מקום שביעי בעולם.

אבל האם יש מחיר לעלייה בתוחלת החיים? נראה שכן.

ככל שמזדקנים סובלים ממחלות מאפיינות גיל – כמו  מחלות לב, סרטן, שבץ מוחי ואלצהיימר. אז זה נהדר שנוכל לחיות יותר, אלא שאין די בכך; עלינו ליהנות מאריכות חיים תוך שמירה והקפדה על איכות החיים.

ההתקדמות ברפואה גורמת כמובן להארכת חיים. בניגוד לגנטיקה או לתורשה – אורח החיים הוא בידיו של כל אדם, והוא משפיע השפעה מכרעת על אריכות החיים ואיכותם ועל הבריאות הטובה.

אז איך עושים את זה נכון?

ד"ר יצחק בראלי, המנהל הרפואי של "הדסה מדיקל" אומר כי הגברת המודעות למניעת מחלות ונקיטת פעולות מתאימות בעקבותיה תמשיך להפחית במידה ניכרת את התמותה ממחלות לב, משבץ מוחי וגם מסרטן.

"ההמלצה היא גורפת לסגל אורח חיים בריא כבר מילדות, אבל אפשר גם לתקן בהמשך ע"י  שינוי אורח החיים, ובכלל זה תזונה נבונה מוקפדת ומותאמת, פעילות גופנית קבועה, הימנעות מוחלטת מעישון והקפדה יתרה על איזון גורמי הסיכון שדורשים טיפול, כמו לחץ דם וסוכרת, הפחתת מצבי דחק – סטרס, ירידה במשקל ואיזון רמות הכולסטרול."

תרופה לחיים ארוכים

האם יש קשר ישיר בין אבחון וגילוי מוקדם של מצבים רפואיים ובין העלייה בתוחלת החיים?

"חד משמעית," אומר ד"ר בראלי. "אנשים רבים שעשו את בדיקות הסקר בהדסה מדיקל יכולים להעיד שניצלו מסיבוכים של אירועי לב חריפים וסיבוכי מחלות הסרטן בזכות גילוי מוקדם ופעולות מניעה נכונות, והמחקרים האחרונים בנושא תומכים בכך ומעודדים מאוד. דוח של איגוד הקרדיולוגים בארץ

מפרסם נתון מדהים: בעשור האחרון הייתה ירידה של יותר מ-50% בהתקפי לב מסכני חיים וירידה ניכרת בכלל התמותה מהתקפי לב. הירידה מיוחסת ישירות לטיפול מניעתי טוב יותר, לשינוי הדרגתי שחל באורח החיים ולשיפור במהירות הליכי הצנתור בארץ."

אז לא די בחיים ארוכים, אנו רוצים לחיות חיים איכותיים בחיוניות ובבריאות טובה לאורך זמן, וזה – באמצעות בדיקות תקופתיות ואורח חיים נכון ובריא – בידיים של כולנו.

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם