הדסה אופטימל

מומחי הפריון של הדסה מגיעים למרכז

ישראל היא המובילה בעולם במספר הפריות המבחנה ביחס לאוכלוסייה. תחום הפריון ושימור הפוריות התפתח מאוד בשנים האחרונות והיום הטכנולוגיה מאפשרת להרבה יותר נשים וגברים להגשים את חלום ההורות. להדסה יצאו מוניטין בארץ ובעולם בתחום זה ובקרוב תוכלו לקבל את המומחים של הדסה גם באזור המרכז

הפריה חוץ גופית, או בשמה הפופולרי "הפריית מבחנה", היא אחד הכלים העיקריים לטיפול באי פוריות בזוגות, בנשים ובגברים. העקרות יכולה לנבוע משלל גורמים ובהם בעיה מכנית, אי פריון בלתי מוסבר, מיעוט ביציות, בעיות בזרע ועוד. ההפריה נעשית מחוץ לגוף האישה, ולכן התהליך נקרא IVF – IN VITRO FERTILIZATION.

VITRO – זכוכית, או מבחנה. הביצית המופרית מוחזרת לרחם, ושם מתפתח ההיריון כהיריון רגיל לכל דבר.

כאחוז אחד מכל הלידות כיום בעולם המערבי הן בעקבות הפריה חוץ גופית. בסך הכל נולדו ברחבי העולם יותר משמונה מיליון ילדים בהפריה חוץ גופית מאז הושקה הטכנולוגיה באנגליה לפני קצת יותר מ־40 שנה.

ואצלנו? ישראל ניצבת במקום הראשון בעולם בלידות מבחנה ביחס לאוכלוסייה. למעשה, 4.3 אחוזים מכלל התינוקות בישראל נולדים בעקבות הפריה חוץ־גופית.

ילדים זה שמחה

בשנים האחרונות נולדו בישראל יותר מ־7,000 תינוקות בשנה באמצעות הפריה חוץ־גופית. ישראל היא המדינה היחידה בעולם המממנת באופן מלא – לפי חוק בריאות ממלכתי ובאמצעות קופות החולים, טיפולי הפריה חוץ גופית לבני זוג (עד שהם הורים לשני ילדים).

בבית החולים הדסה פועלת היום מחלקת פוריות שבה מיטב הרופאים המומחים העוסקים בתחום הפריון. את שתי יחידות הפוריות – בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים – מנהל פרופסור חננאל הולצר. הוא מומחה בעל שם עולמי במיילדות וגינקולוגיה ומתמקד בנושאי פוריות, שימור הפוריות לחולות במחלות ממאירות, תסמונת השחלות הפוליציסטיות ואנדוקרינולוגיה של הפריון. הוא בוגר בית הספר לרפואה של הדסה והאוניברסיטה העברית בירושלים ואת ההתמחות ברפואת פריון ואנדוקרינולוגיה של הפריון סיים במונטריאול, קנדה.

כדי להביא את הסטנדרטים הגבוהים ואת ערך המצוינות של "הדסה" גם למרכז הארץ, תתחיל לפעול בהדסה מדיקל ברמת גן מרפאת פוריות, בניהול פרופסור הולצר.

פרופסור חננאל הולצר פוריות

פרופ' הולצר, אילו שירותים יוצעו למטופלות בהדסה מדיקל?

"המטרה היא להביא את המצוינות של הדסה בתחום הפריון גם למרכז הארץ. יש באזור המרכז פתרונות למטופלות שמבקשות להיכנס להיריון, ועדיין יש להדסה מוניטין בארץ ובעולם כולו בנושא נשים ומיילדות בכלל ופריון בפרט.

הדסה תציע מעקב פוריות אישי המנוהל על ידי המומחים הטובים בתחום, באופן מסודר ותוך כדי מעקב, רישום ופיקוח הולמים. הצוות הוא מולטי-דיספלינרי. עלינו להימנע מגישת 'הסרט הנע' בטיפולי פוריות, העלולה לנבוע מזמינות הכסוי הכלכלי. יש לזכור כי טיפול פוריות הוא טיפול לא קל המשול לנסיעה ברכבת הרים. לעיתים המסע להגשמת החלום עלול להיות ארוך ומפרך. הגישה ההולמת את תפישתנו היא גישה טיפולית רב תחומית ומותאמת אישית. על הצוות לכלול רופאי ואחיות פוריות, מיומנים ומנוסים, מומחים בכירורגיה זעיר פולשנית, אנדרולוגים, אנדוקרינולוגים,  דיאטניות, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד."

איך הטיפול מתנהל בהדסה?

"בהדסה הטיפול מוענק ע"י צוות רב תחומי מנוסה, עם ביקורת עמיתים מתמשכת.

לדוגמה, פרופ' נרי לאופר, מחלוצי התחום בארץ ובעולם, קורא באופן אישי את הגיליונות הרפואיים של המטופלות ונותן את זווית הראייה המקצועית שלו אם צריך. הפיקוח הרפואי מאוד הדוק ומנוהל על ידי צוות מקצועי ומנוסה."

 

פרופ הולצר יקבל מטופלות במסגרת השר"פ של הדסה מדיקל.

לתיאום תור לייעוץ התקשרו: *3811

 

 

 

 

 

.

 

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם