הדסה אופטימל

כירורגיה פלסטית-אסתטית של העין

העלייה בביקוש לטיפולים אסתטיים בפנים ובאזור העיניים מאירה שוב את ההתמחות המיוחדת של האוקולופלסטיקאים – רופאי העיניים שמתמחים בכירורגיה פלסטית של אזור העיניים. ד"ר שי קהת-אופיר מהדסה מרחיב בנושא

ד"ר שי קהת אופיר הוא רופא עיניים עם תת התמחות מיוחדת – אוקולופלסטיקה.

זה תחום המחבר בעצם בין שני העולמות – רפואת העיניים והכירורגיה הפלסטית של אזור העין.

קהת-אופיר הוא רופא בכיר במחלקת העיניים של בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. הוא עשה התמחות-על באוקולופסטיקה, והוא מומחה לטיפולים אסתטיים, לניתוח עפעפיים, ארובה ודרכי דמעות במבוגרים ובילדים.

אוקולופסטיקה

ד"ר קהת-אופיר, מהי ההגדרה של אוקולופלסטיקה ומה ייחודיותה של ההתמחות הזאת?

"אוקולופלסטיקה היא תחום רפואי העוסק בכירורגיה פלסטית באזור העיניים. רופא מומחה לאקולופלסטיקה הוא לרוב רופא עיניים שעשה התמחות נוספת ברפואה פלסטית ושיקומית הקשורה לאזור העיניים."

במה מטפל מומחה לאוקולופלסטיקה?

"התחום הזה כולל קשת רחבה של טיפולים כירורגיים ותרופתיים. ככלל אנו מטפלים בהפרעות הקשורות לעפעפיים, דרכי הדמעות וארובת העין הן מבחינה רפואית והן מבחינה אסתטית. בין היתר אנו מבצעים ניתוחים לתיקון מנח עפעפיים (פטוזיס, הרמת עפעפיים), הסרת נגעים שפירים וממאירים בעפעפיים, תיקון אנטרופיון/אקטרופיון של העפעף או אבנורמליות במנח הריסים, תיקון צניחת גבות, ניתוחי מעקפים, צנרור או הרחבת פתח דרכי הדמעות במקרי חסימה חלקית או מלאה של תעלת הדמעות, אבחון וטיפול בדלקות/זיהומים בארובת העין, מחלות אוטואימוניות הפוגעות בארובת העין דוגמת מחלת בלוטת התריס וטיפול בגידולי ארובה. אוקולופלסטיקאים, ואני ביניהם, מבצעים גם טיפולים אסתטיים באזור העיניים."

שי קהת

ד"ר שי קהת-אופיר

אילו טיפולים אסתטיים יכול לבצע רופא עיניים אוקולופלסט?

"רופא עיניים שיש לו התמחות באוקולופלסטיקה יכול לעשות כל טיפול מעולם הפלסטיקה האסתטית באזור העיניים ובחלק העליון של הפנים. בין אלה: הרמת עפעפיים, צניחת עפעפיים או עיוות במנח שלהם, וכמובן – הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית ועוד להעלמת קמטים באזור העיניים."

מה נדרש מהמטופל שעושה ניתוח אסתטי בעיניים? האם יש צורך בהרדמה ובאשפוז?

"זה היתרון של אוקולופלסטיקה – אין צורך בהרדמה כללית ולא באשפוז – מרבית הפעולות הן חד-יומיות ללא צורך באשפוז לילה, והמטופל או המטופלת משתחררים לביתם כעבור שעות אחדות מתום הניתוח."

ד"ר שי קהת-אופיר מקבל מטופלים לייעוץ ולאבחון בשר"פ של הדסה מדיקל בבית גיבור ברמת גן.

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם