מכון דימות

מכון דימות

מכון הדימות של הדסה מדיקל מצטיין במכשור רפואי חדיש ובצוות מקצועי של מפעילים ורופאים מומחים,

המפענחים את תוצאות הבדיקות ומספקים אבחון מהיר ומדויק.

ממוגרפיה

ממוגרפיה היא בדיקת רנטגן מהירה של השדיים, המיועדת לנשים ללא סימפטומים מוקדמים. היא נועדה לגלות בשלב מוקדם אם יש התחלות של שינויים ממאירים בשד – גושים קטנים שאינם ניתנים למישוש. הבדיקה פשוטה ונמשכת דקות אחדות.

תכיפות בדיקת הממוגרפיה

  • לנשים מגיל 50 – מומלצת בדיקה פעם בשנתיים או לפי המלצת הרופא המטפל.
  •  לנשים בקבוצת סיכון (היסטוריה של סרטן שד במשפחה) מומלץ להיבדק בהתאם להנחיות הרופא המטפל.
  • לנשים בכל גיל המבחינות בשינויים בשדיים ומופנות לבדיקה בידי הרופא המטפל.
מכון דימות הדסה מדיקל


סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד

מרכז הדסה מדיקל עורך בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד ומציע פענוח מידי וקבלת תוצאות עם סיום הבדיקה. במקרה הצורך נערכת בדיקת ממוגרפיה בו-במקום. לפי הנחיות תוכנית הסקר של מדינת ישראל, הבדיקה מומלצת:

אחת לשנתיים לנשים מגיל 50 ללא גורמי סיכון.

ואחת לשנה לנשים מגיל 40 בסיכון מוגבר.

הבדיקה בלא טופס התחייבות (טופס 17) ובתשלום של 250 ₪ בלבד. אין צורך בהפניית רופא.

אולטרה-סאונד

בדיקות אולטרה-סאונד ((US יעילות מאוד באבחון אבנים ודלקות בכיס המרה, ליקויים בכליה, גידולים באיברים פנימיים (כליות, כבד). מכון דימות הדסה מדיקל מצויד במכשירי אולטרה-סאונד מתקדמים להדמיות רגילות, בדיקות אולטרה-סאונד דופלר Doppler)), בדיקות אלסטוגרפיה Elastography) ) ובשילוב תוכנת ניווט המסייעת בהשוואת ממצאים בין שיטות ההדמיה.

בדיקות האולטרה-סאונד

  • בדיקות פולשניות מודרכות אולטרה-סאונד: ביופסיות כבד, ביופסיות מגושים בכל איברי הבטן האחרים, ביופסיות מהצוואר, ביופסיות רקמה רכה של גושים במערכת השלד.
  • אולטרה-סאונד דופלר למושתלי כבד, כליה ולבלב
  • אולטרה-סאונד דופלר עיניים
  • בדיקות אולטרה סאונד אורתופדיות הכוללות Musculoskeletal ורקמות רכות למפרקים השונים להדגמת גידים, רוחב מפרק (הזרקות לפרק בהתאם לבקשת האורתופד), מפרק הכתף, Rotator cuff

צנתור וירטואלי

בדיקת CT של הלב (צנתור וירטואלי), היא בדיקת דימות חשובה הסורקת את עורקי הלב האחראים על אספקת הדם והחמצן אליו. הבדיקה מזהה את העורקים הכליליים המספקים דם ללב ומאבחנת היצרות או חסימה בעורקי הלב – עוד בטרם יתגלו בבדיקות אחרות. גילוי מוקדם מאפשר למנוע אירועי לב. הבדיקה אינה פולשנית ואינה כרוכה בכאבים.

הבדיקה מומלצת לבעלי גורמי סיכון קרדיווסקולריים כגון כולסטרול, יתר לחץ דם, טרשת עורקים והיסטוריה רפואית או משפחתית של מחלות לב.

 

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם