הדסה אופטימל

כף יד – כירורגיה עדינה במיוחד

דוקטור אריה שטבון, מומחה באורתופדיה של היד, כירורגיה אורתופדית

כירורגיה של כף היד היא התמחות מבוקשת ונדירה; בישראל רק כמה עשרות של מומחים בתחום. ד"ר אריה שטבון, מומחה כף יד, מתאר את האתגרים העצומים של המקצוע, ואת הסיפוק האדיר שבצדם

פציעות, מחלות ודלקות חוזרות ונשנות בידיים מהוות כ-20% מהמקרים המטופלים במיון בית החולים "הדסה". למרות נתון זה יש בישראל מחסור חמור בכירורגים מומחים לכף היד.

רפואת כף יד היא תחום עדין ומורכב. טיפול כושל בשלב הראשון עלול להתבטא בנכות ניכרת: מגבלה בתנועה, כאבים, נוקשות, הפרעה בתחושה וחולשה. דווקא טיפול זה ניתן לעיתים על ידי רופאים שאינם כירורגים של היד.

ד"ר שטבון עובד כמומחה כף יד וכן מומחה טראומטולוגיה, אrתרוסקופיה של מפרק כף היד, ניתוחי מרפק, מיקרוכירורגיה, ניתוח עצבים היקפי וכירורגיה שיקומית של מנגנון התנועה.במחלקה לכירורגיה אורתופדית בהדסה ובין תחומי הטיפול שלו: CTS, אצבע-הדק, ארתרוסקופיה-שורש כף היד, דופיטרן, מרפק טניס/גולף, שחרור תעלה קרפלית.

שטבון למד רפואה בצרפת, התמחה ועבד בבית החולים סנט אנטואן בפריז. לפני שלוש שנים עלה לישראל ומאז הוא בהדסה.

ד"ר אריה שטבון

ד”ר אריה שטבון, מומחה לכירורגיה של כף היד

"יש מגוון בעיות ומחלות שבשבילן יש לפנות למומחה כף יד," אומר ד"ר שטבון. "בין אלה: מחלות של עצמות ומפרקים, שברים באצבעות או בפרק כף היד, שחיקת סחוס, ומחלות עצבים למיניהן, ציסטות וכן טיפול ברקמות רכות ובגידים. כמו כן מטפלים המומים מולדים בכף היד – עודף או חוסר של אצבעות, אצבעות מחוברות, וכמובן בפציעות ובחבלות קשות – כמו קטיעות וכדומה."

ד"ר שטבון מעיד על עצמו שהוא אוהב במיוחד את הפן המיקרו-כירורגי של המקצוע, ואומר כי בעבודת השחזור של כף היד לאחר תאונה יש אתגר עצום, ובצדו סיפוק אדיר. הוא מספר בגאווה על צעיר כבן 20 שהגיע למחלקה בעקבות תאונת עבודה – מסור כרת את ידו הימנית באזור האמה. ד"ר שטבון הוזעק לבית החולים ובניתוח מורכב שנמשך תשע שעות חיבר למקום את העצמות, כלי הדם, הגידים והעצבים, והיד חוברה בחזרה את הזרוע בהצלחה.

חשוב לציין שפריקה של שורש כף היד או שבר שאינם מאובחנים כהלכה ומטופלים בזמן יכולים יכולה לגרום לשחיקה מקדמת של שורש כף היד, לכאבים, להגבלה בתנועה ובתפקוד, וכך גם טיפול מאוחר בזיהום. כל אלה עלולים לגרום להרס המפרק או הגיד במהירות רבה. חשוב לפנות למומחה כף יד, שייתן את המענה הרפואי המדויק ביותר לבעיה.

"היום יש בישראל כ-50 מומחי כף יד מדן ועד אילת," אומר ד"ר שטבון. "זוהי תת התמחות מיוחדת, שמאגדת בתוכה כמה התמחויות – אורתופדיה, כירורגיה ומיקרו-כירורגיה, פלסטיקה, שחזור ושיקום. השלב הראשון אחרי פציעה או מחלה – שלב האבחון וההכוונה לטיפול המתאים – הוא שלב קריטי להצלחת הטיפול והשיקום בעתיד."

ד"ר שטבון מקבל מטופלים – מבוגרים וילדים – לייעוץ ואבחון בהדסה מדיקל ברמת גן

 

כף יד – כירורגיה עדינה במיוחד

כף יד – כירורגיה עדינה במיוחד

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם