הדסה אופטימל

שומרים על המשקל – בשמחות, בחופשות, בעונות הטיולים ובחגים

ד”ר אולגה רז, דיאטנית קלינית

לוח השנה מזמן לנו אתגרים מיוחדים לכל עונה ועונה. חופשות הקיץ והנסיעות מלוות בחוויות קולינריות בלי הגבלה ובפתח כבר עונת החגים, עונה שמביאה איתה שפע של ארוחות חג ופריצת גבולות התזונה הנכונה והשמירה על המשקל.
עם בוא החגים רבים מקבלים את העלייה הצפויה במשקל כדבר מובן מאליו ובלתי נשלט. כמו שינויי מזג האוויר נכנעים מראש לחגורות השומן, לסנטר הכפול – כמו לסופת חורף המתפרצת בעוצמה ודועכת מאליה. אבל אפשר גם אחרת – אפשר להחליט שבחגים יורדים במשקל! איך עושים את זה?

שומרים על המשקל בחגים

 

הנה מדריך קצר איך להפוך את העלייה לירידה או לפחות לשמור על המשקל:

אתגר מס’ 1:

להפוך את האוכל לפחות חשוב

בחגים התוכן הוא האוכל. יש שפע של מאכלים, שפע של מפגשים משפחתיים שבהם האוכל במרכז, וקשה לעמוד בפיתוי לאכול מהכול והרבה.

הפתרון:

להיכנס ל- MODE של טעימות! לטעום! קצת מכל דבר! לא לזלול! למלא את הצלחת פעם אחת. אל תתמלאו! זכרו שתחושת השובע מאחרת להגיע.

אזנו בין מנות עתירות-קלוריות למאכלים דלי-קלוריות.

 

אתגר מס’ 2
הזמינו אותנו, מה – לא נבוא?

הפתרונות:

הכי חשוב – אל תבואו רעבים, תאכלו בבית לפני היציאה. כך תהיו מסוגלים לבחור את מה שאתם אוכלים ולא להתנפל.

הפעילו את הפתרון לאתגר מס’ 1 – עברו לטעימות!

 

אתגר מס’ 3

המנות המוגשות גדולות

הפתרונות:

קחו מנות קטנות, ואם קיבלתם מנה גדולה – לא חייבים לגמור כל המנה! אנחנו לא בפולניה… מותר להשאיר אוכל בצלחת, זה תרגיל טוב להצבת גבולות.

הסיפוק שתרגישו כשתשלטו באכילה שלכם שווה את הכול.

 

אתגר מס’ 4

הארוחה כוללת המון מנות

פתרונות:

אכלו יותר מנות דלות קלוריות, יותר סלטים ופחות מנות עתירות קלוריות.

שוב –טעמו מכל דבר בלי להגזים.

ועוד עצה– לבשו בגדים צמודים מאוד, ועד מהרה תרגישו אם אכלתם יותר מדי…

החגים והחגיגות ילוו אתכם לאורך כל השנה. כיף לבלות …לאכול טוב, אבל זכרו: כשנגמרים החגים מגיעים “אחרי החגים”, ואיתם התשלום… אז אפשר ליהנות ולאכול טוב ועדיין לשמור על הגבולות – ועל המשקל. ואם כבר אכלתם יותר מדי, ולא עמדתם בפיתוי– יש לכם כמה ימי חופש, נצלו את זמנכם הפנוי לפעילות גופנית וחזרו למתכונת הקבועה והבריאה שלכם.

טיפים לאכילה נכונה בחגים

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם