הדסה אופטימל

חדש בהדסה מדיקל: מרפאת אף-אוזן-גרון רב-תחומית

במרפאת המומחים החדשה שינהל פרופ' רון אלישר, יתנו הרופאים המובילים של הדסה ייעוץ אישי, הפניות לניתוח, ומעקב בגישה רב-תחומית ומותאמת אישית

מרפאת אף-אוזן-גרון מתקדמת תיפתח בקרוב במרכז הרפואי "הדסה מדיקל" ברמת גן. המרפאה תשרת את המתגוררים במרכז הארץ שרוצים ליהנות מהמצוינות הרפואית של מומחי "הדסה" במרכז הארץ, עם כל היתרונות של מתחם רפואי חדיש ומתקדם, באווירה אישית, בפרטיות ובנוחות מרבית. את מרפאת האא"ג החדשה של "הדסה מדיקל" ינהל פרופסור רון אלישר, מנהל האגף לניתוח ראש-פנים-צוואר וכירורגיה משחזרת ומנהל מחלקת אא"ג וניתוחי ראש-צוואר בבתי החולים של "הדסה" בירושלים.

פרופסור אלישר, טייס קרב ומדריך טיסה בעברו, הוא מומחה למחלות אא"ג וניתוחי ראש-צוואר, ומומחה לטיפול ולניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים (רינולוג) ושל בסיס הגולגולת הקדמי.

יש לו "כובעים" רבים, ומלבד עבודתו כרופא וכמנהל מחלקה הוא ממלא מגוון תפקידים ציבוריים בהתנדבות: יו"ר ועד מנהלי המחלקות ב"הדסה", יו"ר ועדת הבחינות העליונה וסגן נשיא המועצה המדעית, יו"ר הוועדה למינויים קליניים בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, חבר בוועדת ההיגוי של אגודת הידידים וחבר מועצת המנהלים של גן החיות התנ"כי בירושלים.

תוכלו לקרוא עוד על פרופ' אלישר בכתבת פרופיל רפואי שפורסמה באתר דוקטורס אונלי בקישור: https://quality.doctorsonly.co.il/2018/12/154566/

אף אוזן גרון רב תחומית

כל תחומי האא"ג תחת קורת גג אחת

המרפאה החדשה תאגד רופאים מומחים מובילים מהדסה שייתנו ייעוץ בחמישה תחומים עיקריים:

אוזניים, סחרחורת וטיניטוס – דלקות אוזניים תגובתיות וזיהומיות, תקלה במערכת שיווי המשקל המתבטאת בתחושת סחרחורת ובחילה, "צלצולים" באוזניים (טנטון) מסיבות שונות ומגוונות.

מחלות אף וסינוסים – מעקב וטיפול במחלות דלקתיות של האף והסינוסים, ניתוחים אנדוסקופיים של הסינוסים, הפרעות נשימה ומחלות של מערות האף ועוד.

מחלות אף-אוזן-גרון ילדים – דלקות אוזניים וגרון חוזרות, צרידות והפרעות קול בילדים, נזלת כרונית וסינוסיטיס, ניתוחי כפתורים ושקדים ועוד.

מחלות וגידולי ראש-צוואר – אבחון, מעקב וטיפול ניתוחי ולא ניתוחי הקשורים במחלות גידוליות שפירות וממאירות בתחום אא"ג בגישה רב-מערכתית ורב תחומית.

לרינגולוגיה ובעיות קול – אבחון מעקב וטיפול בסובלים מצרידות ומבעיות במיתרי הקול: יבלות, פוליפים וציסטות במיתרים, שיתוק והפרעות נוירולוגיות של מיתרי הקול בילדים ובמבוגרים; הפרעות בבליעה: לאחר שבץ מוחי, לאחר ניתוחים בראש ובצוואר, השתנקויות בזמן אכילה ושתייה ובדיקה אנדוסקופית תפקודית של מערכת הבליעה.

פרופסור אלישר, מה מייחד את מרפאת האא"ג החדשה של הדסה מדיקל רמת גן?

"המרפאה החדשה תאגד בעצם את כל היתרונות של מומחי הדסה – במרכז הארץ; ראשית – המצוינות של רופאי הדסה; שנית – העובדה שהרפואה שלנו היא רפואה הוליסטית, במובן הזה שכל ייעוץ, טיפול והליך רפואי, נעשים במשולב ובשיתוף פעולה של רופאים מכמה מחלקות. זוהי למעשה מטרייה של כמה התמחויות, שמציעה מעטפת טיפולית רב-תחומית ואיכותית מקיפה תחת קורת גג אחת. לדוגמא: קשר הדוק עם רופאי שיניים עקב ההשפעה הישירה של פתולוגיות דנטליות בלסת העליונה על הסינוסים; עם רופאי עיניים – בעיקר עקב היכולת לנתח את ארובת העין בגישה אנדוסקופית דרך האף; עם רופאי ריאות ואלרגולוגים – עקב הקשר הרב של פתולוגיות בחללי האף והסינוסים לאסטמה ולאלרגיה, וגם עם נוירוכירוגים ופלסטיקאים כשנדרש."

כמו ריקוד של שני בני זוג

 איך שיתוף הפעולה הזה נעשה בפועל?

"אני אישית עוסק בעיקר בטיפול ובניתוחים אנדוסקופיים של מגוון פתולוגיות באף, בסינוסים ובבסיס הגולגולת הקדמי. מעצם זאת, יש לי כמובן קשר רב עם נוירוכירורגים המומחים לניתוחי בסיס הגולגולת. הגישה הניתוחית האנדוסקופית המודרנית לבסיס הגולגולת הקדמי נקראת גם 'ניתוח בארבע ידיים דרך שני הנחיריים'. שתי ידיים של רינולוג ושתי ידיים של נוירוכירורג מבצעות יחד 'ניתוח מוח' דרך חללי האף והסינוסים. למיטב ידיעתי, זה הניתוח היחיד ברפואה בו שני מנתחים משתי דיסציפלינות שונות לחלוטין מנתחים יחד בו זמנית ולא יכולים לנתח האחד ללא רעהו. ממש כמו ריקוד של שני בני זוג."

אילו שירותים תציע המרפאה?

"למרפאה מוזמן כל מי שיש לו בעיה בתחום של אף-אוזן-גרון ורוצה להתייעץ ולקבל חוות דעת, או חוות דעת שנייה במקרה הצורך, ממומחה של הדסה. מי שקיבלת טיפול והבעיה שלו לא נפתרה; מי שהופנה לניתוח ורוצה להתייעץ עם גורם נוסף לפני פנייה לניתוח; וכולי. נפנה גם לניתוחים בהדסה לפי הנדרש, כמובן לאחר הערכה רפואית מקיפה, המביאה בחשבון את הרקע האישי ואת ההיסטוריה הרפואית של המטופל."

מתי פונים לחוות דעת שנייה בתחום אא"ג?

"היה לי מקרה של אישה שבמשך שנה וחצי סבלה משיעול טורדני בלתי פוסק ומליחה. היא קיבלה הערכה מכמה תחומים – ריאות, גסטרו וגם רופאי אף-אוזן-גרון, וקיבלה מגוון טיפולים – ושום טיפול לא עזר לה ולא פתר את הבעיה. היא פנתה להדסה ושם אבחנתי אותה כסובלת ממחלת רקע שהתבטאה בשיעול ובליחה – אבל אינה נובעת מבעיית אא"ג. סבל של שנה וחצי הגיע לסיומו עם האבחון והטיפול הנכונים."

"מקרה אחר, הוא גבר בריא שהגיע עם סינוסיטיס קשה של כמה שבועות. הציעו לו מגוון טיפולים תרופתיים –אנטיביוטיקה, טיפות, ותרסיסים למיניהם – והוא לא הגיב לשום טיפול. בסופו של דבר הוא אושפז בבית חולים אחר לקבלת אנטיביוטיקה דרך הווריד. בני המשפחה שלו פנו אליי במייל ותיארו את התסמינים. לפי התסמינים החזרתי להם אבחנה במייל – שהוא סובל מ'מחלת וגנר' – מחלה אוטואימונית שבה הגוף תוקף את עצמו. הרופאים המטפלים שלו לא קיבלו את האבחנה. בעקבות זאת הוא הגיע על דעתו להדסה, אושפז אצלנו באא"ג, עבר אבחון מקיף וקיבל טיפול מתאים, והחלים לחלוטין, בלי נזק לכליות או למערכות אחרות בגוף שעלולות להיפגע בצורה בלתי הפיכה מהמחלה."

מי הרופאים המומחים שיקבלו קהל במרפאה?

"מלבדי, יפעלו במרפאה בין היתר ד"ר מנחם גרוס, מומחה למחלות אא"ג ילדים ולאוזניים, ד"ר מיכל קאופמן, מומחית לאוזניים, ד"ר טלי לנדאו, מומחית ללרינגולוגיה (דרכי אויר עליונות ומיתרי הקול) ולצרידות, ד"ר ג'פרי וינברגר וד"ר ניר הירשהורן, מומחים למחלות ולגידולי ראש צוואר, ובהמשך גם רופאים אחרים. זהו באמת שילוב יוצא דופן של כל המומחים בתחום האא"ג המובילים בתחומם, שיבואו מהדסה ירושלים לגוש דן כדי לתת מענה לאנשי המרכז שרוצים את המצוינות של הדסה קרוב לבית."

לתיאום תור התקשרו למוקד זימון תורים של "הדסה מדיקל": 3811*

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם