הדסה אופטימל

השתלת קרנית – כל החידושים

השתלת קרנית – ריפוי וחזרה לשגרת ראייה תקינה

ד"ר איתי לביא, רופא עיניים בכיר בהדסה ומומחה להשתלות קרנית, התמחה ברפואת עיניים בבית החולים סורוקה ובהשתלות קרנית בהולנד, אצל ד"ר מלס – שהוא מהמובילים בעולם בתחום של השתלות קרנית. ד"ר לביא מומחה בהשתלות קרנית מסוג .DMEK

הקרנית היא החלק המעוגל והשקוף בקדמת העין. פגיעה בקרנית עלולה להתאפיין בהפיכתה משקופה לעכורה. עקב כך הראייה הופכת למטושטשת בדרגות חומרה שונות. במקרים רבים הפתרון הוא השתלת קרנית חדשה..

ד"ר לביא, מהם הגורמים הנפוצים לפגיעה בקרנית הדורשת השתלה?

"רוב המקרים של פגיעה בקרנית כיום בארץ הם בעקבות סיבוך אחרי ניתוח קטרקט. יש כמובן סיבות אחרות, כמו מחלות הגורמות לעיוות בקרנית, דלקות וזיהומים, פציעה ועוד."

איך מתבצעת ההשתלה ומה ההשלכות שלה?

"מדובר בפעולה מיקרו-כירורגית עדינה מאוד, שבה מוחלף חלק קטן ודק מהקרנית. אחרי ההשתלה חוזרים לתפקוד מלא. חולים הזקוקים להשתלת קרנית נכנסים לרשימת ממתינים. הניתוח עצמו כלול בסל הבריאות וממומן על ידי קופות החולים."

מהו שיעור ההצלחה של ניתוחי ההשתלה?

מדי שנה נעשים בישראל כ־500 ניתוחים להשתלת קרנית. שיעור ההצלחה תלוי בסיבה להשתלה ובגורמים נוספים, אך במקרים שזקוקים ל-DMEK הוא גבוה מאוד: כ80% -90%."

המטופלים של ד"ר לביא מקבלים יחס אישי ומותאם לתלונתם הספציפית, כדי שיוכל לתת להם את המענה המדויק ביותר. את האבחון והטיפול עושה ד"ר לביא במרפאת העיניים של ביה"ח הדסה או בהדסה מדיקל ברמת גן, במסגרת שר”פ ומרפאה ציבורית שבמסגרתה מי שמביא התחייבות מהקופה מקבל החזר מלא על הטיפול בכל שלביו.

יובש בעיניים

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם