הדסה אופטימל

"בהדסה מדיקל הצילו לי את החיים פעמיים"

ד"ר לוריא דוד מנהל יחידת אלקטרופיזיולוגיה, מומחה בהפרעות קצב לב

בבדיקות סקר שגרתיות שעשה י' בהדסה מדיקל התגלתה חסימה בעורק הלב. עירנות הצוות הרפואי והזמינות המיידית של קרדיולוג במקום הצילה את חייו. אתם מאמינים בניסים? כי זה קרה פעמיים

לפני שלוש שנים י. מ (השם המלא שמור במערכת) קיבל את חייו במתנה. כן, ממש כך. י' נשוי, אב לשלושה וסב לארבעה, בן 68, הגיע לבדיקת סקר מנהלים מטעם חברת התקשורת שעבד בה.

בבדיקת לב במאמץ, הכלולה בבדיקות הסקר, קרה לו אירוע משנה חיים.

"בבדיקת הארגומטריה – בדיקת לב במאמץ – התחלתי להרגיש דקירות, לחץ ומועקה בלב," מספר י'. "ביקשתי מהטכנאית להפסיק את הבדיקה ומיד העבירו אותי לקרדיולוג שישב בחדר הסמוך. הוא בדק את האק"ג וקבע שיש לי מחלת כלי דם, שמצרה את העורק ועוצרת את זרימת הדם לגוף. זה נקרא בלעז איסכמיה."

חשוב לדעת שאיסכמיה נוצרת בדרך כלל עקב היצרות או חסימה של אחד מהעורקים הכליליים, המספקים דם וחמצן ללב. אדם שיש לו איסכמיה במנוחה יש לו סיכוי גדול יותר לקבל התקף לב מאדם שהעורקים שלו פתוחים, זרימת הדם טובה ואספקת החמצן ללב נאותה. הדבר נכון במיוחד לגבי איסכמיה שנוצרת עקב טרשת בעורקים הגדולים הראשיים המספקים דם ללב (חסימה או היצרות של העורקים הכליליים).

"הקרדיולוג של הדסה מדיקל  הפנה אותי מיד למיפוי לב בבית חולים, ושם קבעו שאני צריך צנתור. בתוך יום – בעזרת אירית לוי, מנהלת סקר מנהלים ושר"פ הדסה מדיקל, קיבלתי תור לצנתור אצל מנהל מחלקת הצנתורים, והכול זרם חלק ובמהירות."

 

"הרגשתי שאחות גדולה מושיטה לי יד ועוזרת לי לקום. קיבלתי יחס של VIP"

 

י' מתאר חוויה יוצאת דופן בעולם של מחלות וכאב. "עד שלא הגעתי למצב הזה לא חוויתי את ההרגשה של הזדהות כה עמוקה עם החולה, קבלת אחריות, ואכפתיות אמיתית. אירית לוי, מנהלת סקר מנהלים ושר"פ בהדסה מדיקל, ליוותה אותי ליווי צמוד בכל התהליך. הרגשתי שאחות גדולה מושיטה לי יד ועוזרת לי לקום. זה היה תזמון ניסי. קיבלתי יחס של VIP והרגשתי שאני בידיים מקצועיות והיחס הוא מצד אחד הכי מקצועי שיש, ומצד אחר חברי. הרגשתי שרואים את טובתי, ולא את טובת המוסד או הארגון, וזה עורר אצלי תחושה של הרמוניה."

מאז המקרה הזה עברו כאמור שלוש שנים, אבל הגורל הפגיש את י' עם הדסה מדיקל שוב.

 

"אתה חי רק פעמיים"

החיים הם לא סרט, ובכל זאת, איך אמר ג'יימס בונד – 'אתה חי רק פעמיים'. "לפני  שנה החלטתי על דעת עצמי להפסיק לקחת כמה תרופות שנרשמו לי בעקבות אירוע הלב ההוא. לפני כחודשיים התחלתי שוב להרגיש אי נוחות באזור הלב. מאחר שכבר היה לי ניסיון הייתי הרבה יותר קשוב לגוף שלי וער לכל תחושה חריגה. מכיוון שהקשר עם הדסה מדיקל נשמע לאורך שלוש השנים שחלפו מאז האירוע, הרגשתי שזה בית בטוח והגעתי שוב להיבדק שם. בבדיקה החוזרת התברר שנוצרה אצלי עוד חסימה בעורק ראשי. שוב הופניתי מיד למיון איכילוב – והתהליך חזר על עצמו – צנתור ופתיחת החסימה.

הדסה מדיקל הצילו לי את החיים בפעם השנייה."

 

"הרגשתי בבית, כמו בין חברים קרובים שמכילים אותי ומבינים מה עובר עליי"

 

"כשאדם בא לבדיקה שגרתית ופתאום מתגלה ממצא שהוא לא ציפה לו," מתאר  י' את מה שעבר עליו, "זאת סיטואציה מורכבת ומלחיצה המלווה במתח רב. "בהדסה מדיקל הרגשתי שאני בבית. הרגשתי ביטחון, שאני בידיים טובות, הרוח הייתה חיובית ומכילה. לא הרגשתי שאני במרכז רפואי אלא בבית, עם משפחה וחברים קרובים, שמכילים אותי ומבינים מה עובר עליי.

אדם שמגיע להדסה מדיקל מרגיש מיד שהוא במקום הנכון. אני מרגיש שם כמו במשפחה. בשבילי זה בית."

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם