הדסה אופטימל

רפואה משלימה – כל מה שחשוב לדעת

רום ברוסטין, מטפל בכיר ברפואה משלימה ב"הדסה מדיקל", אומר שדיקור הוא לא שיטת טיפול רומנטית, אלא קוד חשיבה מובנה, ממש כמו מתמטיקה. הוא בכלל קורא לה "רפואה משולבת" ויש לו גם הסבר

רפואה משלימה – כשמה כן היא: משלימה את הרפואה הקונבנציונלית שמקורה במערב. הרפואה המשלימה כענף ריפוי וטיפול שהגיע אל המערב ממזרח אסיה – בעיקר מהודו ומסין – היא היום חלק בלתי נפרד מהרפואה המערבית בעולם וגם בארץ, ומציעה פתרונות למגוון בעיות רפואיות.

ייחודה של הרפואה המשלימה (או בשמה האחר רפואה אלטרנטיבית") הוא בגישתה ההוליסטית, המתייחסת לאדם כאדם שלם ואינה מפרידה בין מערכות הגוף ובין הגוף לנפש.

ההתייחסות ההוליסטית אינה מטפלת רק בסימפטום או בבעיה ספציפית, אלא לכל תחומי החיים המשפיעים על בריאותנו הגופנית והנפשית: אורח החיים, תזונה, דפוסי חשיבה, חסמים, דיכאון וחרדות.

למעשה, היא לא רק פועלת לריפוי מחלות, אלא גם למניעת מחלות ולשמירה על בריאות מיטבית והרמוניה בין כל מערכות גופנו.

רום ברוסטין

רום ברוסטין, מטפל ברפואה משלימה ומומחה לדיקור סיני, הגיע לתחום הרפואה המשלימה אחרי כברת דרך בעולמות של מדעי החיים.

"התחלתי בכלל בלימודי חקלאות ואחר כך השלמתי תואר בביולוגיה. עבדתי במחקר בתחום של כימיה של תרופות באוניברסיטת חיפה, ושם פגשתי מדען סיני ששינה לי את המסלול האקדמי, ואת מסלול החיים בכלל."

"אין דבר כזה קונבנציונלי ואלטרנטיבי, יש ידע אנושי"

אחרי הפגישה הגורלית עם המדען הסיני למד ברוסטין רפואה אלטרנטיבית במכללת "רידמן" ואף נסע להודו להכיר מקרוב את הרפואה ההודית העתיקה.

"כשהגעתי למרפאה לרפואה משלימה ב'הדסה' פגשתי פרופסור שאמר לי: 'אין דבר כזה קונבנציונלי ואלטרנטיבי – יש ידע אנושי".

"אני מאוד מסכים עם זה, אני חושב שהמינוח הכי נכון יהיה 'רפואה משולבת' – כי היא באמת משלבת את כל תחומי הידע האנושי. זה ידע אפקטיבי, שכמו לכל תחום – יש לו יתרונות וחסרונות; אבל הוא עוזר בכל כך הרבה מקרים שבהם לרפואה אין פתרונות, ואנשים חוזרים לטיפול שוב ושוב, כי זה עובד להם. בהמשך רציתי לשלב את שני התחומי שיש לי תשוקה אמיתית אליהם – טיפול באקופונקטורה, ומדע. לשם כך עשיתי תואר שני בביוטכנולוגיה. התזה – נושא החקר שלי – הייתה השפעת הטיפול בדיקור על מערכת החיסון."

למי מתאים הטיפול ברפואה משולבת?

"הטיפול בדיקור מתאים מאוד לבעיות אורתופדיות, לאלרגיות, לכאבי ראש כרוניים – מיגרנות – וגם לבעיות שמתבטאות בכאבים בגוף, אבל המקור שלהן אחר. בעיות רגשיות כמו חרדות, בעיות גניקולוגיות כמו קושי להשיג היריון, עלייה במשקל, ומערכת חיסון חלשה."

רשימת הסוגיות הרפואיות שהרפואה המשלימה נותנת מענה עליהן ארוכה:

אורתופדיה: סינדרום קרפלי, דלקות במרפק טניס או גולף. דלקת  בכתף: הסתיידות שריר הדלטואיד, כתף קפואה, הקלה על כאב בקרע בגידים בכתף.  כאבים המקרינים לגפיים מעמוד שדרה כמו סיאטיקה, הקלה בכאב בפריצות דיסק. דלקת במפרק הירך. דלקת- כאב בברך. דלקת בקרסול- דורבן; אף אוזן גרון: סינוסיטיס; מערכת החיסון: חיזוק המערכת במקרים של מחלות חוזרות, שפעת וכדומה. ויסות המערכת במקרים של אלרגיה. ויסות המערכת במצבים של מחלות אוטו אימוניות; תזונה ודיאטה: תמיכה בתהליכים של ירידה במשקל, הפחתת רעב ורצון למתוק; אנדוקרינולוגיה: הפרעות של בלוטת התריס; גינקולוגיה: הפרעות מחזור, גלי חום ותופעות נוספות של גיל המעבר. זירוז לידה, טיפולי פוריות; גסטרו: מעי רגיז; פרוקטולוגיה: טחורים, פיסורה; נפשי-רגשי: חרדות, מתח ולחץ, דיכאון (קל); המטולוגיה: אנמיה; נוירולוגיה: שיקום של פציאליס. מיגרנות; רפואת עור: פסוריאזיס, אלרגיות, אסטמה של העור; נשימה: אסטמה, תמיכה בגמילה מעישון.

כמובן, מידת ההצלחה משתנה מתחום לתחום ותלויה בגורמים רבים, והיא אינדיווידואלית לכל מטופל בהתאם למאפיינים משתנים.

רפואה אלטרנטיבית

האם הדיקור הוא מחזור של כמה טיפולים עד לפתרון, או שהוא תחזוקה מתמשכת?

"הרעיון של הדיקור הוא לעזור לאנשים כבר בהתחלה, כשמסתמנת בעיה ולא כשהכאב הוא כבר בלתי נסבל. הדיקור עושה 'אתחול מחדש' לגוף. יש מי שזה פותר לו את הבעיה לתמיד, ויש מי שצריך מדי פעם לחזור על הטיפול. זה משתנה ממטופל למטופל. אני ממליץ לא לחכות שיכאב, אלא לבוא כשמרגישים שמשהו בגוף יצא מאיזון, לפני שיש סבל."

 

התקשרו 3811* או השאירו פרטיכם